lørdag 28. november 2009

Trekning av advendtskalenderen











Om noen dager braker det løs med en adventstid...For 5 år siden strikket jeg denne kalender, Den består av 24 babysokker. Jeg har strikket den i flere versjoner, gitt bort i gaver,f.eks. 12 sokker og 12 votter. Du kan henge den opp på en snor som jeg har gjordt eller lage et annet oppheng! I år har jeg lagt gaver oppi sokkene, noen pakker henger ved siden av.I fjor la jeg en lapp i oppi sokken hvor gaven lå... Jeg bruker denne kalender til alle barna, så jeg har laget en oversikt over dato og navn. I år er det en annen vri også. Har lagt en gobit i alle sokker til vår hund så da blir det en kalender for ham også!!
Legger ut oppskriften på sokkene:Garn: Strikkefasthet 22-23/24 M pr. 10 cm f.eks Vestlandsgarn eller Østlandsgarn.Legg opp 32 m pinne 3,5. Bruk 5 pinner. Strikk 1r og 1vr i 20 omg. Strikk 2 omg. glattstrikk.Hælel arbeid og strikk over 16 m. Fell 1 masker i beg. hver omg 4ggr.= 8 masker igjen. Ta opp 1 masker hver omg. slik at det blir 16 masker igjen på pinnen. Strikk over over alle 32m 8 omg. Tåe: Sett et merke rundt 2 m i hver side = midtm. Fell videre 1 m på hver side av midtm hver omg til det er 8 m igjen. Klipp over tråden og trekk den gjennom resten av m. Fest tråder. Bruk Kreativitet og farger og form flere forskjellige sokker...














Nå til den spennende trekningen ....Over 50 stykker var med sent i går kveld og min datter hjalp meg slik at det ble gjort ordentlig......



















OG VINNEREN ER.............















LINN! Gratulerer !Kan du sende meg din adresse så fort som mulig på e-post!
Ha en fin føradventshelg!

3 kommentarer:

  1. Gratulerer til Linn:)
    Kjempearti påfunn med den kalenderen forresten...snill er du:)

    SvarSlett
  2. Morsom kalender med 24 sokker! Gratulerer med julekalender til Linn.

    SvarSlett
  3. Gratulerer Linn.
    Så flotte kalendere du har laget

    SvarSlett