lørdag 6. mars 2010

Nesten vår...





Etter en velfortjent ferie i fem dager i England har jeg fått vårfølelse alt for tidlig! Jeg lengter nå til å se snøen forsvinne mens resten av familien koser seg med skigåing. Ja jeg er klar over at i hvertfall må vente til over påske for å se å se noe som helst grønt!




















Jeg hadde med meg min datter og vi var noen dager i Bournemouth. En nydelig liten by helt sør vest i England. Til reisen hadde vi kjøpt oss togpass og det var lurt! Et fint tips til alle som planlegger å kjøre mye med tog(mye strikketid!). Det var enkelt å kjøpe på nettet, kom i posten og enkelt i bruk. Samtidig sparte vi penger... en togtur er dyrt i England! Barn opptil 15 år kjører på et voksent pass! Denne Marius genseren (Smartgarn) ble ferdig på togturene,str 2 år. Den blir en julegave i år!





I London måtte jeg innom John Lewis. Der er det muligheter å få kjøpt Rowan garn! Selvfølgelig ble det kjøpt garn. Bomullsgarn til en tunika. Ellers vil jeg anbefale I knit ved Waterloo togstasjon. Fantastisk butikk, mye spennende og eier selv var en mann som satt i butikken og strikket, Det synet glemmer jeg ikke. Det er ikke akkurat vanlig å se en mann i dress strikke sokker her i Norge. Dessverre gikk han før jeg hadde fattet mot nok til å spørre om å få tatt et bilde!
Nydelig garn som skal brukes til sjal!

Jeg er nå ferdig med bryllupsjakke/boleroen MEN den ble for trang i ermhulene. Så nå strikker jeg en ny i bomullsgarn (Safran)og Vivaldi. Har tenkt å øke til et ekstra mønster før ermhull. Håper den passer....


Fortsatt god helg til alle! Koselig med en kommentar!

2 kommentarer:

  1. Så fin den ble,tross alt. Kjedelig at den ikke passet da. Håper du får et bedre resultat på den neste.

    SvarSlett
  2. Hei hei!
    Nydelig bolero! Er på jakt etter en slik til min brudekjole, og lurte på om man kan bestille hos deg?
    Ta gjerne kontakt på mail!
    jusor@hotmail.com

    mvh Julie :)

    SvarSlett