onsdag 7. april 2010

Oppdatering på strikkefronten


Hellig dager og fri dager gjør det mulig å få strikke ferdig produkter. Først ut er noe som ble ferdig for en månde siden. Dette er en bursdagpresang. hals, wham bham thank yoy mam i en nydelig lilla fagre Alfa fra Sandnes garn(pinnenr. 6) Jeg strikket også noen selvkomponerte pulsvanter til. Fort gjordt.




Etter dette begynte jeg på noen babybodier. Det er to stykk høygravide i min vennkrets så nå må jeg strikke flere babyplagg. Først ut selbubody... Strikket i Lanett garn på pinnenr. 2! Ja du leste riktig pinne nr. 2. Tror det er første gang jeg strikker et plagg på så tynne pinner!




















I høst ryddet jeg i kjelleren og garnet mitt. Der fant jeg en umontert jakke i seterdalsmønster. Den var nesten ferdig.Manglet noen få rader på bolen også monteringen. Jeg minnes så svakt at det var derfor denne ble en UFO. Bestemte meg fort at den skal være ferdig til vinterferie men det ble nesten påskeferie før jeg kom på å montere den..DA skulle den bli ferdig! Nå er jakken montert uten selbubånd men det må jeg få hjelp til!!




Så til min historie med boleroen(bryllupsbolero) til en kollega. Heldigvis er bryllupet hennes et stykke unna. Nå er det på igjen... på ny bolero. Har byttet ut alpakka med bomullsgarn..Safran. Et lite bilde av forrige nå med modell.



1 kommentar:

  1. flotte bodyer da!!! Så fint klasssisk mønster i en super ny utgave. Lykke til med jakken :)
    Og enda en bolero! Ha en fin helg!

    SvarSlett